Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

6) Quali documenti definiscono in dettaglio i criteri di distribuzione delle risorse?

Le modalità di distribuzione sono generalmente specificate nel Piano Triennale di Sviluppo e Programmazione del Dipartimento, nel Regolamento per la gestione delle risorse interne, nei verbali del Consiglio di Dipartimento e in eventuali bandi o manifestazioni di interesse interni. L’aggiornamento dei regolamenti, la formazione del personale, e il raccordo con il progetto di Dipartimento di eccellenza (se presente), la maggiore integrazione delle attività di AQ e i risultati del riesame periodico, possono essere individuate quali strategie che il Dipartimento può adottare per migliorare la distribuzione delle risorse interne. Le informazioni sono rese disponibili sul sito web del Dipartimento e nei documenti ufficiali approvati (verbali del Consiglio di Dipartimento sulle assegnazioni, Piani triennali di Sviluppo e Programmazione, Regolamenti per l’utilizzo dei fondi interni, Bandi e manifestazioni di interesse interne, documento AQ di programmazione e riesame). L’accessibilità deve essere garantita a tutti i membri della comunità accademica.